headershadow

Latest Blogposts

Bezoek aan Frederiksborgerstoeterij Elmelund

Tijdens de training in Denemarken hebben Marc en ik een bezoek gebracht aan de stoeterij ”Elmelund”:

Ebbe Olsen fokt paarden van het Deense ras ‘De Frederiksborger’. Deze stoeterij is gelegen op het eiland Aero, dus het was een hele reis om daar te komen:

Bent Branderup zit bij de blauwe pijl:

Dus we zijn eerst afgereisd naar Svendborg (oranje pijl):

Vervolgens een boottocht van 1 uur en een kwartier naar het eiland Aero:

Aldaar werden we opgepikt door Ebbe, om naar de uiterste punt van het eilandje te gaan, naar het plaatsje Soby (groene pijl):

We hadden schitterend weer, dus we hadden echt een vakantiegevoel. Eerst gingen we de Deense hooglanden in om de jaarlingen te bekijken en historische verhalen over de Vikingen aan te horen

Op een fluitje van de eigenaar kwam het hele spul aangehold om nieuwsgierig bij ons te komen staan

Ze trainen hun spieren al goed met de steile hellingen:

Daarna naar de stoeterij, fraai gelegen op het puntje van het eiland met uitzicht op zee:

De reden dat we de stoeterij bezochten was: Prince Elmelund, een hengst van 2 jaar die te koop staat:

Om 18 uur gingen we op de boot weer terug naar Svendborg. En daar stond onze auto keurig op ons te wachten. Alleen de laatste boot naar Lolland die om 20 uur zou gaan…. die ging niet….. dus moesten we 200 km omrijden via het vaste land. Maar om 23 uur waren we weer bij de blauwe pijl en we waren reuze voldaan met onze ”vakantie van 1 dag”. Vooral de boottochten zijn erg leuk om met dit mooie weer te doen. Dan kun je boven op het dek staan en lekker in het zonnetje zitten. En ze hebben de beste hamburgers aan boord! Daar kan Mc Donalds niet tegenop!